If baby is a girl we are set on the name [name_f]Hazel[/name_f]. We will either have a [name_f]Hazel[/name_f] [name_f]Vivienne[/name_f] or [name_f]Hazel[/name_f] [name_f]Claire[/name_f]. Which do you prefer and why? Thank you!
While alone I like [name_f]Claire[/name_f] more than [name_f]Vivienne[/name_f] I think with [name_f]Hazel[/name_f], [name_f]Vivienne[/name_f] works better. I like the length of the name and that it has different vowel sounds.
[name_f]Hazel[/name_f] [name_f]Vivienne[/name_f]. [name_f]Vivienne[/name_f] sets [name_f]Hazel[/name_f] off more than [name_f]Claire[/name_f] does, and [name_f]Claire[/name_f] also feels very much like a filler middle name to me, whereas [name_f]Vivienne[/name_f] sounds more . . . intentional.
[name_f]Hazel[/name_f] [name_f]Vivienne[/name_f] is certainly more interesting!
It could also depend on your last name though, if you want to share
[name_f]Hazel[/name_f] [name_f]Vivienne[/name_f], however, I think spelling it [name_u]Vivian[/name_u] would be less problematic. [name_f]Hazel[/name_f] [name_u]Vivian[/name_u] looks better!
I really like [name_f]Hazel[/name_f] [name_f]Claire[/name_f].
I think [name_f]Hazel[/name_f] [name_f]Vivienne[/name_f] has a much better flow and sound. Plus I think [name_f]Vivienne[/name_f] is used a lot less often as a middle than [name_f]Claire[/name_f] is.
I second the suggestion of [name_f]Hazel[/name_f] [name_u]Vivian[/name_u]. I think [name_u]Vivian[/name_u] has a nice flow with [name_f]Hazel[/name_f] but find the french spelling a little over-the-top. [name_f]Hazel[/name_f] [name_f]Claire[/name_f] is also nice but agree it sounds a bit like filler.
Definitely [name_f]Hazel[/name_f] [name_f]Claire[/name_f] for me. I dislike [name_f]Vivienne[/name_f] but I think [name_f]Claire[/name_f] is very classic yet fresh and complements [name_f]Hazel[/name_f] perfectly.
[name_f]Hazel[/name_f] [name_f]Vivienne[/name_f] or [name_u]Vivian[/name_u] for me! I find [name_f]Claire[/name_f] a bit dull, sorry.
I prefer [name_f]Vivienne[/name_f] to [name_f]Claire[/name_f], but [name_f]Hazel[/name_f] [name_f]Claire[/name_f] flows better imo.