Help me narrow my list!

I’m trying to narrow my list… again. I don’t know how people keep their list at a manageable number! My list usually hovers between 12-15 names, and I’d much prefer it down to around 5-8. Can you help me weed some of these out? My problem is that I love them all together, and I love them individually… ugh. Anyway, here’s the list. [name]Isabelle[/name] has to stay, as it’s my favorite.

[name]Isabelle[/name] “[name]Bella[/name]/[name]Belle[/name]/[name]Ella[/name]” (maybe [name]Izzy[/name] or [name]Abby[/name], too)
[name]Arianne[/name] “[name]Ari[/name]” (also like [name]Annie[/name])
[name]Olivia[/name] “[name]Livy[/name]/[name]Liv[/name]”
[name]Charlotte[/name] “[name]Lottie[/name]”
[name]Emmeline[/name] “[name]Emmy[/name]/[name]Emmy[/name] Roo” (my combo’s [name]Emmeline[/name] [name]Ruby[/name])
[name]Rachel[/name]
[name]Hannah[/name]
[name]Liliana[/name] “[name]Lily[/name]”
[name]Annabelle[/name]/[name]Anais[/name]/[name]Annika[/name]/[name]Anne[/name]/[name]Anna[/name] “[name]Annie[/name]”
[name]Eve[/name] “[name]Evey[/name]” (said like eh-vee, not EE-vie…)
[name]Violet[/name] “[name]Lettie[/name]” (if I used a nn at all)
[name]Leila[/name]
[name]Helena[/name]/[name]Eleni[/name]/[name]Gwendolyn[/name] “[name]Leni[/name]” (said LEH-nee, not [name]LAY[/name]-nee)

The only ones I’m fairly confident I can nix are [name]Eve[/name] (which I’m pretty sure I’d use as a MN, even if I nix it from the FN list), and [name]Annabelle[/name] (since it’s so close to [name]Isabelle[/name] and [name]Arianne[/name], which are my top two, I think?). But I just can’t seem to let [name]Annabelle[/name] go, and I think [name]Eve[/name] is so pretty with all my other favorites. Ugh. Help, please!

Thanks!
[name]Ash[/name]

[name]Liliana[/name] is my favorite on your list.

[name]Love[/name] the list [name]Ash[/name]! I’ll do my best to help you :slight_smile:

[name]Isabelle[/name] - You love this, so this stays.
[name]Arianne[/name] - I’m not a huge fan, but I know you love this too!
[name]Olivia[/name] - This was on my list but its too popular, especially with [name]Isabelle[/name]. I’d cross this one off.
[name]Charlotte[/name] - This is getting sooo popular where I live. I’m not sure about it.
[name]Emmeline[/name] - I like this :slight_smile:
[name]Rachel[/name] - Middle name, maybe?
[name]Hannah[/name] - [name]Hannah[/name] is lovely.
[name]Liliana[/name] - [name]Love[/name] love love, this should definitely be on your list!
[name]Annabelle[/name]/[name]Anais[/name]/[name]Annika[/name]/[name]Anne[/name]/[name]Anna[/name] “[name]Annie[/name]” - [name]Annabelle[/name] is out if your keeping [name]Isabelle[/name]. [name]Anais[/name] is lovely though.
[name]Eve[/name] - [name]Love[/name], but better as a middle name.
[name]Violet[/name] - Keep this, beautiful
[name]Leila[/name] - I’m also a huge [name]Leila[/name] fan :slight_smile:
[name]Helena[/name]/[name]Eleni[/name]/[name]Gwendolyn[/name] - I like [name]Helena[/name], for obvious reasons. [name]Leni[/name] is adorable :slight_smile:

So if I were you, I’d keep :
[name]Isabelle[/name], [name]Arianne[/name], Liiana, [name]Violet[/name], [name]Leila[/name], [name]Helena[/name] & [name]Emmeline[/name].
They’re all beautiful, but I’d keep the rest as middle names :slight_smile:

A lovely set of names :slight_smile: OK I’m going to think of this as a list of siblings for [name]Isabelle[/name] since she is your fav name and any other name needs to match her in style:

[name]Isabelle[/name] - keep obviously!
[name]Arianne[/name] - I’m a big fan of [name]Arianne[/name] but I wouldn’t have an [name]Ari[/name] and an [name]Annie[/name] so if you prefer one of your “[name]Ann[/name]” names I’d nix this. Having said that, [name]Arianne[/name] could also give you the nn [name]Annie[/name] if you prefer this?
[name]Olivia[/name] - this is overdone for me. Some names like [name]Isabelle[/name], [name]Lily[/name], [name]Ava[/name] and [name]Sophia[/name] always sound beautiful to me no matter how popular they become, but [name]Olivia[/name] has just started to sound boring.
[name]Charlotte[/name] - [name]Lovely[/name] name, would make a great sister to [name]Isabelle[/name] and I adore the nn [name]Lottie[/name]
[name]Emmeline[/name] - I love this name too and it has a distinctive ending which would work well in your sib set
[name]Rachel[/name] - a little 80s/90s to me now. I know so many my age (twenties) that it seems blah.
[name]Hannah[/name] - This is a nice name but a bit boring and plain to me. It just doesn’t excite me in any way, but there’s nothing wtong with it
[name]Liliana[/name] - gorgeous name, but with your set I prefer [name]Lilia[/name] or [name]Lillian[/name] to avoid two “anne” ending names ([name]Arianne[/name]/[name]Liliana[/name])
[name]Annabelle[/name]/[name]Anais[/name]/[name]Annika[/name]/[name]Anne[/name]/[name]Anna[/name] “[name]Annie[/name]” - I like [name]Annabelle[/name] but it has to go of [name]Isabelle[/name] is your number 1. [name]Anais[/name] is sweet and simple. I love the feisty [name]Annika[/name] too. [name]Anne[/name] is a little short and dull to me and feels middle aged, but [name]Anna[/name] is lovely.
[name]Eve[/name] - I agree with you, nix this and keep it as a middle name. It’s gorgeous but all your other names are long and feminine so [name]Eve[/name] wouldn’t fit in the set to me.
[name]Violet[/name] - Beautiful and again like [name]Emmeline[/name], it has a distinctive ending which works well.
[name]Leila[/name] - I have a huge soft spot for [name]Leila[/name]. [name]Leilia[/name] vs [name]Liliana[/name] - I’d say [name]Liliana[/name] matches your other names better.
[name]Helena[/name]/[name]Eleni[/name]/[name]Gwendolyn[/name] - [name]Gwendolyn[/name] is a bit old fashioned and buttoned up to me. [name]Eleni[/name] is cute but I always pronounce it eh-[name]LEN[/name]-ee so I wouldn’t get [name]LAY[/name]-nee from it. But are you pronouncing [name]Leni[/name] as [name]LEN[/name]-ee or [name]LAY[/name]-nee? Anyway my favourite of the 3 is [name]Helena[/name].

Ok so my perfect sibset for you is:

[name]Isabelle[/name] nn [name]Belle[/name]
[name]Ariane[/name] nn [name]Annie[/name]
[name]Charlotte[/name] nn [name]Lottie[/name]
[name]Emmeline[/name] nn [name]Emme[/name]
[name]Lilia[/name] nn [name]Lila[/name]/[name]Lil[/name]/[name]Lily[/name]
[name]Violet[/name] nn [name]Vivi[/name] (I like [name]Lettie[/name] but [name]Lettie[/name] and [name]Lottie[/name] is too much! If you prefer [name]Charlie[/name] for [name]Charlotte[/name] though then I pick [name]Lettie[/name] for [name]Violet[/name]!)
[name]Helena[/name] nn [name]Leni[/name] ([name]Eleni[/name] would have made the sibset “perfect” as far as all the names having different endings but I just think [name]Helena[/name] is a better style match)

[name]Isabelle[/name], [name]Ariane[/name], [name]Charlotte[/name], [name]Emmeline[/name], [name]Lilia[/name], [name]Violet[/name] and [name]Helena[/name] - perfect. Or of course [name]Liliana[/name] if you don’t like [name]Lilia[/name]/[name]Lillian[/name]! That’s 7 so that’s narrowed right down :slight_smile:

I did this with my only list a while ago and learnt that I had to just let go of some names that I knew deep down didn’t work or that I wouldn’t really use. [name]Hope[/name] this helps!

I updated the original post to list preferred nicknames. :slight_smile: And [name]Leni[/name] would be like [name]Lenny[/name], not [name]Laney[/name]. :slight_smile:

[name]Annabelle[/name] and [name]Violet[/name] are my top two. [name]Hannah[/name] is also a lovely name.

What I would narrow the list to:

[name]Isabelle[/name]
[name]Violet[/name]
[name]Leila[/name]
[name]Charlotte[/name]
[name]Arianne[/name]
[name]Liliana[/name]
[name]Emmeline[/name] [name]Ruby[/name] (I love “[name]Emmy[/name] Roo”)
[name]Anne[/name]/[name]Anna[/name]

Thanks everybody! I think I’m starting to narrow it down a bit.

[name]Isabelle[/name] “[name]Bella[/name]/[name]Belle[/name]/[name]Ella[/name]”
[name]Arianne[/name] “[name]Ari[/name]”
[name]Olivia[/name] “[name]Liv[/name]/[name]Livy[/name]”
[name]Charlotte[/name] “[name]Lottie[/name]”
[name]Emmeline[/name] “[name]Emmy[/name] Roo”
[name]Rachel[/name]
[name]Hannah[/name]
[name]Liliana[/name] (also considering [name]Lilian[/name] now, to break up my utter love for -ana/-anne/[name]Anna[/name]- names) “[name]Lily[/name]”
[name]Anna[/name]-something (Ugh, not really loving any of these now, but I [name]LOVE[/name] my [name]Annie[/name]!)
[name]Helena[/name]/[name]Gwendolyn[/name] (maybe [name]Eleni[/name]) “[name]Leni[/name]”

Much as I love them, I think [name]Leila[/name], [name]Annabelle[/name], [name]Violet[/name], and [name]Eve[/name] are out. I either don’t love them as much as other options, or they’re too similar to other options, or a mixture of the two. That leaves me with an even ten, which makes me happier! :slight_smile: Of course, they’ll remain on my top 20, probably, or at least some of them will, but not the shorter list. :slight_smile: