Hey there again ya’ll,
Everyone had great suggestions for my expected twins, and we’ve chosen [name]Holden[/name] for the boy (no mn yet, there’s a separate post for that!!) As for the girl, we’ve narrowed it down to [name]Avery[/name], [name]Emery[/name] and [name]Reese[/name]. (We want it to be unisex, because we have a son with a unisex name and I think I want to balance things out a lil bit!) So please help us pick one for our little girl.
We already have two boys, [name]Jack[/name] and [name]Casey[/name], and a daughter named [name]Faith[/name]. Thanks again for the help!!
1 [name]Holden[/name] & [name]Reese[/name] - I like the fact that [name]Reese[/name] is one syllable like siblings [name]Jack[/name] and [name]Faith[/name].
2 [name]Holden[/name] & [name]Avery[/name] - [name]Avery[/name] is a little matchy in sound with [name]Casey[/name] but it goes well with [name]Holden[/name].
3 [name]Holden[/name] & [name]Emery[/name] - [name]Emery[/name] reminds me of a nail file so it’s my least favourite option.
I like [name]Holden[/name] and [name]Reese[/name] best.
I love [name]Holden[/name]! With a sister named [name]Faith[/name] and a brother named [name]Casey[/name], I would think a unisex named sibling would be a boy. [name]Casey[/name], [name]Holden[/name], [name]Avery[/name] sound like brothers to me, especially next to girly (but not frilly) [name]Faith[/name]. From your list I like [name]Reese[/name] best. Are you considering any specifically girls names?
This is just my opinion, but with [name]Jack[/name], [name]Casey[/name], [name]Faith[/name], [name]Holden[/name] and [name]Avery[/name]/[name]Emery[/name]/[name]Reese[/name], the only one I’d think was a girl would be [name]Faith[/name]. Maybe [name]Reese[/name] on paper I’d think might be a girl, but then that would also make me question whether [name]Casey[/name] was a girl too. I personally would take the opposite approach. I think another girly, feminine name like [name]Faith[/name], would make it clear on paper that [name]Casey[/name] was a boy.
E.g. [name]Jack[/name], [name]Casey[/name], [name]Faith[/name], [name]Holden[/name] and [name]Avery[/name] - I’d think [name]Faith[/name] was a girl, and the rest boys
[name]Jack[/name], [name]Casey[/name], [name]Faith[/name], [name]Holden[/name] and [name]Reese[/name] - I’d think [name]Jack[/name] and [name]Holden[/name] were boys, [name]Faith[/name] was a girl, and I’d be unsure but lean towards [name]Reese[/name] and [name]Casey[/name] both being girls.
[name]Jack[/name], [name]Casey[/name], [name]Faith[/name], [name]Holden[/name] and [name]Annabel[/name] (just an example!) - it’d be very clear to me that [name]Jack[/name], [name]Casey[/name] and [name]Holden[/name] were boys, and [name]Faith[/name] and [name]Annabel[/name] were girls.
[name]Just[/name] something to think about! My fave name of yours is [name]Avery[/name], but I also think it’s possibly the masculine sounding of your names and therefore likely to cause confusion re gender.
Good luck, and congrats on the twins!
ljandrl,
thanks for pointing that out. it had never occurred to me how the names together would have the opposite effect im going for…but i still dont want to have too girly or frilly a name for my daughter. In a different post, someone had suggested [name]Brynn[/name]…which sounds like a girl to me but not ‘girl-y’. It’s also a variation of [name]Breanne[/name], another name I like but don’t think I’d use. What do ya’ll think of [name]Brynn[/name], and can you suggest any similar names?
I like [name]Brynn[/name] with [name]Holden[/name]! Also, have you thought of [name]Gwen[/name]? [name]Gwyneth[/name] or [name]Gwendolyn[/name], maybe?