We just found out that we are expecting. I’m about 5 weeks and 5 days. We already know our boy name: [name]Shannon[/name] [name]James[/name] D (last name starts with a D, has 3 syllables). We both really love [name]Saoirse[/name] for a girl, but I’m having a little trouble deciding on a middle name (and throwing them out to DH to see if he likes it). Okay, let me rephrase…I’m having no trouble coming up with middle names, but deciding which one I want to use…that’s another problem altogether. I’m on bed rest until I can get a hold of my dr tomorrow courtesy of serious pain from an ovarian cyst (orders by the ER doc), so what else to do but look at baby names, right?
Some ideas I’ve got so far: (and we say seer-sha)
[name]Saoirse[/name] [name]Caroline[/name] (DH sang Sweet [name]Caroline[/name] to me before he told me he loved me the first time…downside is I have a 5 year old cousin named [name]Caroline[/name], and a niece whose middle name is [name]Caroline[/name])
[name]Saoirse[/name] [name]Aisling[/name] (We both like this one, but one name with a somewhat questionable pronunciation seems enough) (pro. [name]Ash[/name]-ling)
[name]Saoirse[/name] [name]Loren[/name] (my middle name, which was feminized from my dad’s middle name and his father’s first name: [name]Lorn[/name]; DH isn’t that fond of this one)
[name]Saoirse[/name] [name]Jade[/name]
[name]Saoirse[/name] [name]Adeline[/name]
[name]Saoirse[/name] [name]Marie[/name] (seems plain to me, but it is DH’s mother’s middle name, and my great-grandmother’s middle name- first name was [name]Edith[/name], which I do not like. My great-grandmother died the day DH asked me out.)
[name]Saoirse[/name] [name]Toran[/name] (the first name of one of both our favorite ever teachers; she really means a lot to both of us. DH doesn’t much like the name though)
[name]Saoirse[/name] [name]Flynn[/name]
[name]Saoirse[/name] [name]Brennan[/name]
[name]Saoirse[/name] Kahlan (main character’s name in a book series both DH and I love)
Like I said, no lack of ideas, but nothing that DH has said, yes that! or that I am absolutely in love with.
I have [name]Saoirse[/name] [name]Isolde[/name] on my long list. I also like [name]Saoirse[/name] [name]Maeve[/name] and [name]Saoirse[/name] [name]Odette[/name]!
[name]Saoirse[/name] [name]Caroline[/name] is so pretty (I have [name]Caroline[/name] [name]Saoirse[/name] on my own list :)), but I see that it can get somewhat overused if you to name your daughter [name]Caroline[/name] (even if it only is as a middle name).
[name]Saoirse[/name] [name]Marina[/name] (could possibly work as another version of [name]Marie[/name] and honour both you and your husband’s family?)
[name]Saoirse[/name] [name]Charlotte[/name]
[name]Saoirse[/name] [name]Evelyn[/name]
[name]Saoirse[/name] [name]Esther[/name]
[name]Saoirse[/name] [name]Flynn[/name] is my favourite of your choices, as the Anglo [name]Flynn[/name] balances the traditional spelling of [name]Saoirse[/name]. I also love the suggestion of [name]Saoirse[/name] [name]Isolde[/name] by the previous poster.
Other thoughts: [name]Saoirse[/name] [name]Eavan[/name] (or spelled the traditional way for consistency’s sake), [name]Saoirse[/name] [name]Grace[/name], [name]Saoirse[/name] [name]Maire[/name] (to honour [name]Marie[/name]), [name]Saoirse[/name] [name]Brynn[/name], [name]Saoirse[/name] [name]Maureen[/name] (again, to honour [name]Marie[/name]), [name]Saoirse[/name] [name]Noreen[/name].
I like [name]Saoirse[/name] [name]Marie[/name] off of your list the best. My suggestions would be [name]Saoirse[/name] [name]Ivy[/name] or [name]Saoirse[/name] [name]Violet[/name].
[name]Saoirse[/name] [name]Flynn[/name] is growing on me, but I haven’t brought it up to DH. I like the idea of something simpler following [name]Saoirse[/name]. However, I want to do [name]Loren[/name], as that would make the baby girl a 4th generation with a version of that ([name]Loren[/name]/[name]Lorn[/name]). Too bad DH isn’t fond of either one. LOL.