I posted recently about names for a possible sister to [name_f]Chrysanthemum[/name_f], “[name_f]Xanthe[/name_f].” I got some great feedback. [name_m]Just[/name_m] looking for a bit more now that I’ve paired down my list quite a bit.
What do you think of:
[name_f]Alexandrine[/name_f], “[name_u]Sasha[/name_u]” [not fond of “[name_u]Alex[/name_u]” or “[name_u]Lexi[/name_u]” nicknames; not opposed to “[name_f]Sandra[/name_f]” but wouldn’t originate from me]
[name_f]Andromeda[/name_f], “[name_u]Romy[/name_u]” [not opposed to “[name_u]Andy[/name_u]” or “[name_f]Annie[/name_f]” but wouldn’t originate from me]
[name_f]Artemisia[/name_f], “Misia” or “[name_m]Artie[/name_m]”
[name_f]Beatrix[/name_f], full name or “[name_f]Bea[/name_f],” [not opposed to “[name_f]Trixie[/name_f]” but wouldn’t originate from me]
[name_f]Cassiopeia[/name_f], “[name_f]Pia[/name_f]” [not opposed to “[name_f]Cassie[/name_f]” but wouldn’t originate from me]
[name_u]Damaris[/name_u], ** “[name_f]Maris[/name_f]” or “[name_u]Dara[/name_u]”
Dandara, ** “[name_u]Dara[/name_u]” [not opposed to “Dandy” but wouldn’t originate from me]
[name_f]Daphne[/name_f], ** full name
[name_f]Esmeralda[/name_f], “[name_f]Zelda[/name_f]” [not opposed to “[name_f]Esme[/name_f]” but wouldn’t originate from me]
[name_f]Franzetta[/name_f], ** “[name_f]Zetta[/name_f]” or [not opposed to “[name_u]Frannie[/name_u]” or “[name_f]Francie[/name_f]” but wouldn’t originate from me]
[name_f]Hermione[/name_f], ** full name or “Iona,” “Rona,” or “Henny”
[name_f]Jessamine[/name_f], full name or “[name_f]Minnie[/name_f],” [not opposed to “[name_f]Jessa[/name_f]” but wouldn’t originate from me]
[name_f]Melisande[/name_f], ** “[name_f]Lissa[/name_f]” [not opposed to “[name_f]Sandra[/name_f]” but wouldn’t originate from me]
[name_f]Melissa[/name_f], “[name_f]Lissa[/name_f],” [not opposed to “[name_u]Mel[/name_u]” but wouldn’t originate from me]
[name_f]Minerva[/name_f], ** full name or “[name_f]Minnie[/name_f]”
[name_f]Mozelle[/name_f], ** “[name_f]Zella[/name_f]” or “[name_f]Zelda[/name_f]”
[name_f]Nasima[/name_f], full name or possibly “Niecy” **
[name_f]Peridot[/name_f], ** “[name_u]Peri[/name_u]”
[name_f]Persephone[/name_f], “[name_u]Peri[/name_u]” or “Seph”
Poinsette, “[name_f]Zetta[/name_f]” [namesake Septima Poinsette Clark]
Proserpina, “Peri” or “Pia”
Prospera, “Peri” or “Pia,” pet name “Spyro”
Rosamund, ** full name or “Roz,” [not opposed to “[name_f]Rosie[/name_f]” but wouldn’t originate from me]
[name_f]Saffron[/name_f], full name or “Saphy”
[name_f]Sheherazade[/name_f], “[name_f]Zadie[/name_f]”
[name_f]Thisbe[/name_f], full name, pet name “Thistle”
[name_f]Valerie[/name_f], full name [namesake Jane Goodall] [not opposed to “[name_u]Val[/name_u]” but wouldn’t originate from me]
[name_f]Viola[/name_f], full name or “[name_f]Vi[/name_f]”
[name_f]Wilhelmina[/name_f], ** “[name_f]Velma[/name_f]” or “[name_f]Winnie[/name_f]” [not opposed to “[name_f]Willa[/name_f]” but wouldn’t originate from me]
[name_f]Zenobia[/name_f], “[name_f]Zena[/name_f]”
** signifies honor in some way
[name_f]Do[/name_f] you find yourself drawn to the more normal and quotidian ([name_f]Melissa[/name_f], [name_f]Valerie[/name_f], [name_f]Viola[/name_f]), the more out-there ([name_f]Sheherazade[/name_f], Dandara, [name_f]Zenobia[/name_f]), or the more traditional “Nameberry” options ([name_f]Rosamund[/name_f], [name_f]Jessamine[/name_f], [name_f]Persephone[/name_f], [name_f]Melisande[/name_f]). Why do you like what you like?
Thanks, Berries!