My most favorite person in the world, my grandma, Bessie

[name]Hi[/name] everyone,
I would love some courage and advice. I want to name our girl [name]Bessie[/name] [name]Claire[/name], after my grandmother. She meant the world to me, and I can’t imagine naming our girl after anyone else. We thought of altering it slightly to [name]Betsy[/name], but it just doesn’t feel the same to me. Any thoughts? We love antique baby names.

[name]Bessie[/name] is too nicknamey for my tastes. I’d much prefer [name]Elisabeth[/name] [name]Claire[/name] nn [name]Bessie[/name]

I agree with the PP. [name]Bessie[/name] doesn’t seem like it can stand on its own to me, but I love the idea of [name]Elizabeth[/name] [name]Claire[/name] with the nn [name]Bessie[/name].

I would go with a longer name and use [name]Bessie[/name] as a nn too. Instead of [name]Elizabeth[/name] or [name]Elisabeth[/name] you could use [name]Bettina[/name], [name]Bethany[/name] or I even saw Bessandra listed. I prefer [name]Betsy[/name] to [name]Bessie[/name], and really like [name]Bess[/name].

I think [name]Bessie[/name] is freakin great! Did [name]Bessie[/name] [name]Smith[/name] ever go by [name]Elizabeth[/name]? I think not!
GET IT GIRL!

YES! [name]Bessie[/name] has been used on its own for a very long time. It is a name in its own right, but don’t expect to get much support for nickname names on Nameberry. With all of the vintage revivals currently so popular, [name]Bessie[/name] would fit right in. I don’t see a [name]Bessie[/name] standing out any more than [name]Sophie[/name] or [name]Lily[/name] or [name]Ellie[/name]. Please use [name]Bessie[/name] [name]Claire[/name]. I’m assuming that your grandmother wore [name]Bessie[/name] well? :slight_smile: Surely your daughter will as well.

As much as I love vintage nicknames, [name]Bessie[/name] just doesn’t do it for me. I think it’s just a personal thing, seems too marmie (does that make sense?).
I do, however, love [name]Betsy[/name]! I think it’s much more youthful.
[name]Betsy[/name] [name]Claire[/name] is so sweet!

I [name]LOVE[/name] [name]Bessie[/name]!!! The fact that it has that much meaning to you tells me you just have to use it! And funny enough, I don’t like [name]Betsy[/name] at all. [name]Bessie[/name] [name]Claire[/name] is beautiful. Please use it! I had a great great Aunt named [name]Bessie[/name] [name]Leigh[/name]…not sure if [name]Bessie[/name] was short for anything else but only record I ever saw was [name]Bessie[/name] and I think it’s sweet.

Use it! It’s really pretty and has so much meaning for you. Who is to say that [name]Bessie[/name] is unusable when [name]Maggie[/name] [name]Molly[/name] [name]Ellie[/name] [name]Lilly[/name] [name]Emmie[/name] [name]Sophie[/name] [name]Maddie[/name] [name]Addy[/name] [name]Evie[/name] etc are so common. I will Most likely use [name]Hattie[/name] (not [name]Harriet[/name] or henrietta) because I don’t love those names. I think [name]Bessie[/name] works just fine on its own and the combo [name]Bessie[/name] [name]Clare[/name] is gorgeous.

[name]Bessie[/name] [name]Claire[/name] is absolutely adorable! USE IT USE IT USE IT!

[name]Bessie[/name] [name]Claire[/name] is perfect! No need for a longer name since [name]Bessie[/name] is gorgeous on her own. :slight_smile:

I prefer [name]Bess[/name] but it’s a very cute name. I just can’t imagine a CEO named [name]Bessie[/name]

[name]Bessie[/name] is adorable. [name]Bess[/name] is cute too. If [name]Tessi[/name] can stand on it’s own, why not [name]Bessie[/name]?

I love both [name]Bessie[/name] and [name]Betsy[/name]! But in your case, I would definitely use [name]Bessie[/name] [name]Claire[/name]. I love the nn [name]Bess[/name], as well :slight_smile:

[name]Bessie[/name] is an AMAZING name.