Looking for your lists of romantic names that don’t end in a (ie NOT [name]Isabella[/name], [name]Ophelia[/name] or [name]Arabella[/name])
I’m finding that quite a few of my romantic style names end in a, which don’t work with my last name.
Here is what I have composed so far.
[name]Genevieve[/name]
[name]Juliet[/name]
[name]Scarlett[/name]
[name]Amelie[/name]
[name]Evangeline[/name]
[name]Rosalie[/name]
[name]Giselle[/name]
[name]Helene[/name]
[name]Charlotte[/name]
French names seem not to have that Dreaded ‘A’ Endingi[/i], so names like [name]Rosalie[/name], [name]Seraphine[/name], [name]Laure[/name], and [name]Madeleine[/name] might be good options. They feel very romantic to me. [name]Selene[/name] means moon, can’t get much more romantic than that. [name]Arielle[/name] is gorgeous and seems to have a similar feel.
I agree with [name]Simone[/name]. Also [name]Lucienne[/name], [name]Adelaide[/name], [name]Celine[/name], [name]Celeste[/name], [name]Vivienne[/name], [name]Josephine[/name], [name]Beatrix[/name], And [name]Elizabeth[/name] all have romantic vibes to me.
[name]Rosamund[/name] and [name]Amoret[/name] both sound very romantic to me. I actually don’t think [name]Charlotte[/name] is, but that could be because it’s the name of my very tomboyish cousin
I have the same issue, and love those kinds of names too.
[name]Rosalind[/name] - I like this better than [name]Rosalie[/name]… but both are from [name]Shakespeare[/name]
[name]Katherine[/name] - another from [name]Shakespeare[/name]
[name]Adelaide[/name]
[name]Odette[/name]
[name]Marguerite[/name]
[name]Coralie[/name]
[name]Hermione[/name]
[name]Estelle[/name]
[name]Daphne[/name]
[name]Isolde[/name]
[name]Ianthe[/name]
[name]Phoebe[/name]
[name]Beatrice[/name]
[name]Penelope[/name]
[name]Josephine[/name]
[name]Camille[/name]
[name]Florence[/name]
I understand not wanting the “a” ending but don’t think you realize that your picks all end in “e” (except [name]Juliet[/name] and [name]Scarlett[/name]). Might be another common trend to avoid. So I recommend [name]Scarlett[/name] or [name]Juliette[/name]