This or that

[name]Hi[/name], these names have the same or similar meanings. Please tell me why you chose them. Thank you :slight_smile:

[name]Hazel[/name] or [name]Aveline[/name]
[name]Susannah[/name] or [name]Liliana[/name]
[name]Adela[/name] or [name]Alice[/name]
[name]Antoinette[/name] or [name]Antonia[/name]
[name]Georgina[/name] or [name]Georgiana[/name]
[name]Felicity[/name] or [name]Gwyneth[/name]
[name]Nicole[/name] or [name]Nicolette[/name]
[name]Sophie[/name] or [name]Dara[/name]
[name]Jane[/name] or [name]Jenica[/name]

[name]Hazel[/name]
[name]Susannah[/name]
[name]Alice[/name]
[name]Antonia[/name]
[name]Georgiana[/name]
[name]Gwyneth[/name]
[name]Nicolette[/name]
[name]Sophie[/name]
[name]Jane[/name]

[name]Hazel[/name]
[name]Susannah[/name]
[name]Alice[/name]
[name]Antonia[/name]
[name]Georgina[/name]
[name]Felicity[/name]
[name]Nicole[/name]
[name]Sophie[/name]
[name]Jane[/name]

[name]Aveline[/name]
[name]Susannah[/name] - except if [name]Lilian[/name] is an option.
[name]Alice[/name]
[name]Antonia[/name]
[name]Georgiana[/name]
[name]Felicity[/name]
[name]Nicole[/name]
[name]Sophie[/name]
[name]Jane[/name]

[name]Hazel[/name] or [name]Aveline[/name] - [name]Aveline[/name] is a lovely French name.
[name]Susannah[/name] or [name]Liliana[/name] - [name]Susannah[/name] for its Biblical pedigree.
[name]Adela[/name] or [name]Alice[/name] - [name]Alice[/name] because I’m biased: it’s my middle name. :slight_smile:
[name]Antoinette[/name] or [name]Antonia[/name] - [name]Antonia[/name] is gorgeous. Most “ette” names sound “dated”.
[name]Georgina[/name] or [name]Georgiana[/name] - I love both names but I vote for [name]Georgiana[/name] for its Pride and Prejudice association.
[name]Felicity[/name] or [name]Gwyneth[/name] - [name]Felicity[/name] is such a “happy” name that it makes me smile. [name]Gwyneth[/name] is too strongly associated with Ms Paltrow for now.
[name]Nicole[/name] or [name]Nicolette[/name] - Neither is a fave but at least [name]Nicole[/name] doesn’t remind me of Nicorette gum.
[name]Sophie[/name] or [name]Dara[/name] - I love the down-to-earth [name]Sophie[/name].
[name]Jane[/name] or [name]Jenica[/name] - Short sweet and simple [name]Jane[/name] wins in a landslide!!! Is [name]Jenica[/name] even a name? It looks like a modern smoosh of [name]Jennifer[/name] and [name]Jessica[/name].

[name]Hazel[/name] or [name]Aveline[/name] – [name]Hazel[/name]. I like both of these names, but [name]Hazel[/name] is just so sweet and charming!
[name]Susannah[/name] or [name]Liliana[/name] – [name]Susannah[/name]. [name]Liliana[/name] is beautiful, but I prefer [name]Susannah[/name] for its simplicity and quieter beauty.
[name]Adela[/name] or [name]Alice[/name] – [name]Adela[/name]. I love the “del” sound!
[name]Antoinette[/name] or [name]Antonia[/name] – [name]Antonia[/name] by far. [name]Antoinette[/name] is pretty, but its too tied to [name]Marie[/name]. [name]Antonia[/name] is very regal, and strong, and beautiful.
[name]Georgina[/name] or [name]Georgiana[/name] – [name]Georgiana[/name]. [name]Georgina[/name] always sounds a little pinched to me or something. [name]Georgiana[/name] is elegant.
[name]Felicity[/name] or [name]Gwyneth[/name] – [name]Felicity[/name]. [name]Light[/name] and happy!
[name]Nicole[/name] or [name]Nicolette[/name] – [name]Nicole[/name]. [name]Nicolette[/name] sounds heavy to me.
[name]Sophie[/name] or [name]Dara[/name] – Tough one…[name]Dara[/name] because it sounds more sophisticated compared to the sweet and cute [name]Sophie[/name].
[name]Jane[/name] or [name]Jenica[/name] – [name]Jane[/name] by far. Very simple and elegant and has the great [name]Jane[/name] [name]Eyre[/name] association.

[name]Hazel[/name] or [name]Aveline[/name] - [name]Aveline[/name]. I really like [name]Hazel[/name] too, but I love [name]Aveline[/name]. It’s so elegant.
[name]Susannah[/name] or [name]Liliana[/name] - [name]Susannah[/name]. I just like it more anyway, but it also has the advantage of being the name of my friend’s lovely little sister (without the -h).
[name]Adela[/name] or [name]Alice[/name] - [name]Alice[/name]. I just love [name]Alice[/name]. :slight_smile:
[name]Antoinette[/name] or [name]Antonia[/name] - [name]Antonia[/name]. Not really a fan of either, but I prefer this to [name]Antoinette[/name]. It just reminds me of [name]Marie[/name] [name]Antoinette[/name], who was beheaded.
[name]Georgina[/name] or [name]Georgiana[/name] - [name]Georgiana[/name]. Because it’s my favourite girl’s name ever! :smiley:
[name]Felicity[/name] or [name]Gwyneth[/name] - [name]Felicity[/name]. I’ve always loved [name]Felicity[/name], it only got chucked off my list because I love [name]Felix[/name] even more for a boy.
[name]Nicole[/name] or [name]Nicolette[/name] - [name]Nicole[/name]. I just don’t like [name]Nicolette[/name].
[name]Sophie[/name] or [name]Dara[/name] - [name]Sophie[/name]. [name]Dara[/name] is a boy’s name.
[name]Jane[/name] or [name]Jenica[/name] - [name]Jane[/name]. I love [name]Jane[/name] and [name]Jenica[/name] sounds made-up.

[name]Hazel[/name] or [name]Aveline[/name] - I’m just really not a fan of [name]Hazel[/name], I don’t see the attraction in it at all. [name]Aveline[/name] isn’t really my cup of tea either but I do prefer it.
[name]Susannah[/name] or [name]Liliana[/name] - although I find the h unnecessary, I like it better. I don’t like -ana names at all, I find them very nasally.
[name]Adela[/name] or [name]Alice[/name] - Prefer [name]Adele[/name], but I think it’s a pretty name. [name]Alice[/name] I just find a bit bland tbh.
[name]Antoinette[/name] or [name]Antonia[/name] - I met a gorgeous little [name]Antonia[/name] a few years ago and she made me fall in love with the name. I also find [name]Antoinette[/name] quite tied to [name]Marie[/name] [name]Antoinette[/name], and a bit clunky.
[name]Georgina[/name] or [name]Georgiana[/name] - Again, I dislike -ana names, and the jor-jay-na prn just sounds awkward to me. [name]Georgina[/name] is a classic and I love nn [name]Georgie[/name].
[name]Felicity[/name] or [name]Gwyneth[/name] - Neither, I’m sorry. Never liked [name]Felicity[/name], it feels a bit sissy to me and [name]Gwyneth[/name] just looks and sounds unattractive.
[name]Nicole[/name] or [name]Nicolette[/name] - This is solely based on people I know, the two Nicolettes I’ve met were lovely people.
[name]Sophie[/name] or [name]Dara[/name] - It’s my name, so I’m biased, but I prefer [name]Daria[/name] to [name]Dara[/name] as [name]Dara[/name] reminds me of the horrible girl in Finding [name]Nemo[/name] ([name]Darla[/name])
[name]Jane[/name] or [name]Jenica[/name] - It feels like a modernised version of [name]Jennifer[/name] that is nicer than [name]Jenna[/name], and while [name]Jane[/name] is a classic it got overused as a middle name.

[name]Hazel[/name] - [name]Aveline[/name] reminds me of those trendy [name]Ava[/name]/[name]Eva[/name] names.
[name]Liliana[/name] - I love both, but [name]Liliana[/name] is slightly sweeter to me.
[name]Alice[/name] - [name]One[/name] of my favorite names ever.
[name]Antonia[/name] - [name]Antoinette[/name] is nice but a little too frilly for my taste, and reminds me of [name]Marie[/name].
[name]Georgina[/name] - Sounds sweeter than [name]Georgiana[/name].
[name]Felicity[/name] - This name sounds so happy!
[name]Nicole[/name] - I guess I’m biased, because my name is [name]Nicole[/name]. But I just really don’t like the other [name]Nicole[/name] variants ([name]Nicolette[/name], [name]Nicola[/name], [name]Nicolasa[/name], etc). They don’t sound feminine to me.
[name]Sophie[/name] - [name]Dara[/name] is a Persian male name. It’s my friend’s dad’s name, so I only think of him lol.
[name]Jane[/name] - [name]Jenica[/name] sounds made up, [name]Jane[/name] is classic and sweet.