Expecting baby #3 (unsure if boy or girl). We already have a [name_f]Phoebe[/name_f] [name_f]Amelia[/name_f] and [name_m]Oscar[/name_m] [name_u]James[/name_u]. Girls name will be either [name_f]Violet[/name_f] or [name_f]Harriet[/name_f].
Which do you prefer with my sibset and why? Any middle name ideas?
I love [name_f]Violet[/name_f] for you! It feels a little lighter and fresher than [name_f]Harriet[/name_f] to me, more similar in feel to your other children’s names. Although [name_f]Harriet[/name_f] “[name_f]Hattie[/name_f]” would be very sweet.
Maybe [name_f]Violet[/name_f] [name_f]Isabel[/name_f], [name_f]Violet[/name_f] [name_f]Beatrice[/name_f], [name_f]Violet[/name_f] [name_u]Evelyn[/name_u] or [name_f]Violet[/name_f] [name_f]Pearl[/name_f]?
I love [name_f]Violet[/name_f], it sounds more pleasant to me than [name_f]Harriet[/name_f], how about
[name_f]Violet[/name_f] [name_u]Marie[/name_u]/Mary
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Selene[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Sophia[/name_f]/Sophie
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Emma[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_u]Julie[/name_u]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Daphne[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Maeve[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Lucy[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Alice[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_u]Anne[/name_u]/Anna/Anya
[name_f]Violet[/name_f] [name_u]Louise[/name_u]/Louisa
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Sarah[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Cecily[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Elaine[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Helen[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Elise[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Eliza[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Grace[/name_f]
Great choices, I love all four names. I think both [name_f]Violet[/name_f] and [name_f]Harriet[/name_f] go well, but I like the historical heroine vibes of [name_f]Phoebe[/name_f] and [name_f]Harriet[/name_f].
My personal preference is [name_f]Harriet[/name_f], but [name_f]Violet[/name_f] goes better with your other names. Your middles are more traditional, so I’d suggest
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Alice[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Georgia[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Lucy[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Claire[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Elizabeth[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_f]Florence[/name_f]
[name_f]Violet[/name_f] [name_u]June[/name_u]
I like [name_f]Harriet[/name_f] but adore [name_f]Violet[/name_f], and it goes perfectly with [name_f]Phoebe[/name_f] and [name_m]Oscar[/name_m]. Such a fantastic sibset! It maintains the vintage yet spunky vibe of [name_f]Phoebe[/name_f] and [name_m]Oscar[/name_m], which for me [name_f]Harriet[/name_f] doesn’t as much (it’s vintage of course but not quite as spunky and fresh, at least to me). How about (for middles): [name_f]Violet[/name_f] [name_f]Thea[/name_f], [name_f]Violet[/name_f] [name_f]Isobel[/name_f], [name_f]Violet[/name_f] [name_f]Emmeline[/name_f], [name_f]Violet[/name_f] [name_f]Maeve[/name_f], [name_f]Violet[/name_f] [name_f]Alice[/name_f] or [name_f]Violet[/name_f] [name_f]Clara[/name_f]?
I prefer [name_f]Violet[/name_f] with [name_f]Phoebe[/name_f] & [name_m]Oscar[/name_m]. Feels less fussy than [name_f]Harriet[/name_f] & I also like that it’s 2 syllables like the other two names.
Oh my gosh, [name_f]Violet[/name_f]! I’m biased because it’s one of the first names that made me a name lover! [name_f]Harriet[/name_f] is gorgeous too, but my heart is with the sweet [name_f]Violet[/name_f] V is a cute nn too!
I prefer [name_f]Violet[/name_f]! [name_f]Phoebe[/name_f] and [name_f]Violet[/name_f] are lovely, and it sounds great with [name_m]Oscar[/name_m] as well. I adore the flow of the sibset, especially with [name_f]Violet[/name_f]. [name_f]Violet[/name_f] and [name_f]Phoebe[/name_f] have the same soft tone, while [name_m]Oscar[/name_m] and [name_f]Violet[/name_f] just go well together!