Names similar to Beatrice

I have become VERY fond of the name [name]Beatrice[/name] but hubby seems to hate it with a passion:( So im looking for names simialr in style to [name]Beatrice[/name]. We already have [name]Alice[/name] and [name]Adeline[/name] picked out, and of course [name]Summer[/name], which was the nonnegtionable name:( Hubby really likes [name]Caroline[/name], but [name]Adeline[/name] and [name]Caroline[/name] sem to matchy matchy for me. Help please:) Thanks!

Also, i dont much care for [name]Genivieve[/name], or what i would consider old lady names, such as [name]Agnes[/name], [name]Gretchen[/name], Mirium, [name]Harriet[/name] (which makes me sad i want to like this name so much cause nn [name]Hattie[/name] it adorable!), or [name]Cosette[/name]. Thanks again!

Oh and we already have [name]Madeleine[/name], [name]Matilda[/name], [name]Katherine[/name], and [name]Elizabeth[/name] being used. :slight_smile:

Names that remind me of [name]Beatrice[/name]:

[name]Amelia[/name]
[name]Annabel[/name]
[name]Beatrix[/name]
[name]Cora[/name]
[name]Charlotte[/name]
[name]Clara[/name]
[name]Eliza[/name]
[name]Eleanor[/name]
[name]Frances[/name]
[name]Helena[/name]
[name]Ivy[/name]
[name]Juliet[/name]
[name]Lydia[/name]
[name]Louisa[/name]
[name]Margaret[/name]
[name]Margo[/name]
[name]Nora[/name]
[name]Penelope[/name]
[name]Phoebe[/name]
[name]Rose[/name]
[name]Stella[/name]
[name]Violet[/name]
[name]Vivian[/name]
[name]Willa[/name]

Good luck! :slight_smile:

[name]Felicity[/name]
[name]Veronica[/name]
[name]Clementine[/name]
[name]Juliette[/name]
[name]Juliana[/name]/[name]Julianne[/name]

I love some of the names mentioned. I love [name]Beatrix[/name], my hubby prefers [name]Beatrice[/name]. I also have [name]Harriet[/name] nn [name]Hattie[/name] on my list - its gorgeous!

[name]How[/name] about [name]Coralie[/name] nn [name]Corrie[/name]? If he likes [name]Caroline[/name] it may be a go-er?

When i hear [name]Beatrice[/name] I also hear [name]Eugenie[/name] (but then, I would being British)

[name]How[/name] about: [name]Claire[/name]
[name]Charlotte[/name]
[name]Emily[/name]
[name]Bea[/name] or [name]Beah[/name]
[name]Rebecca[/name]

I don’t like [name]Harriet[/name] either, but I like [name]Henrietta[/name] nn [name]Hattie[/name].
[name]Beatrice[/name] reminds me of
[name]Anastasia[/name] nn [name]Tansy[/name]
[name]Antonia[/name] nn [name]Nina[/name]
[name]Aurora[/name] nn [name]Rory[/name]
[name]Cecily[/name] nn Cessie
[name]Charlotte[/name] nn [name]Lottie[/name]
[name]Cordelia[/name] nn [name]Cora[/name], [name]Corrie[/name] - really reminds me of [name]Beatrice[/name]
[name]Delphina[/name] nn [name]Della[/name]
[name]Delores[/name] nn [name]Lola[/name]
[name]Eloise[/name] - a lot like [name]Beatrice[/name] nn [name]Ella[/name], [name]Ellie[/name], or [name]Lola[/name]
[name]Flora[/name]
[name]Frances[/name] nn [name]Fran[/name], [name]Frannie[/name], [name]Francie[/name] - love [name]Frances[/name] nn [name]Francie[/name]! My favorite on this list.
[name]Georgia[/name] nn [name]Georgie[/name]
[name]Helena[/name] nn [name]Nell[/name], [name]Lena[/name]
[name]Heloise[/name] - see [name]Eloise[/name] nn’s
[name]Imogene[/name] - nn [name]Immy[/name]
[name]Josephine[/name] - nn [name]Josie[/name], [name]Posy[/name], Feena
[name]Matilda[/name] nn [name]Mattie[/name], [name]Tilda[/name], [name]Tillie[/name] - love all the nn’s!
[name]Millicent[/name] - nn [name]Millie[/name]
[name]Ottilie[/name] - nn [name]Tillie[/name]
[name]Philippa[/name] nn [name]Pippa[/name]
[name]Rosalie[/name] nn [name]Rose[/name], [name]Rosie[/name]
[name]Veronica[/name] nn [name]Vera[/name]
[name]Vivian[/name]/[name]Vivienne[/name] nn [name]Viv[/name], [name]Vivi[/name]
[name]Winifred[/name] nn [name]Winnie[/name]