Need opinions on girl's name!

My husband and I are expecting our first child in [name]December[/name] and are stuck on a girl’s name. We both love the name [name]Adelyn[/name] but are worried it may sound too trendy (too similar to [name]Madelyn[/name]/[name]Addison[/name]/[name]Madison[/name]).

We’re also considering these names:
[name]Claire[/name]
[name]Hannah[/name]
[name]Juliet[/name]
[name]Natalie[/name]
[name]Jillian[/name]

What are your thoughts? Is [name]Adelyn[/name] too trendy? What do you think of the other names? Our last name starts with a P and is 3 syllables.

I think that [name]Adelyn[/name] does sound too trendy. Have you considered spelling it [name]Adeline[/name]? It looks much more classic. [name]Aveline[/name] and [name]Emmeline[/name] are also nice.

[name]Claire[/name] -Can’t go wrong. Classic and pretty, but popular.
[name]Hannah[/name] -I really like this name, but it’s so common.
[name]Juliet[/name] -My favorite! Fairly unique and goregous.
[name]Natalie[/name] -Really nice, but I wish it weren’t so popular.
[name]Jillian[/name] -[name]Don[/name]'t love it.

If you go with [name]Adeline[/name] then you can pronounce it with a lyn sound or a line sound and it looks a little more classic spelt this way. I say use it.

[name]Juliet[/name] is the other name on your list that I really love.

[name]Adeline[/name] [name]Juliet[/name]
[name]Juliet[/name] [name]Adeline[/name], this flows better I think.

[name]Love[/name] Justthinkin’s idea of [name]Adeline[/name]. I would pronounce it [name]ADD[/name]-eh-line.
Also love
[name]Claire[/name] - love it as a first or a middle.
[name]Juliet[/name]
[name]Jillian[/name]

My fave on your list is [name]Claire[/name]. It always speaks to me.

[name]Juliet[/name]

I also love [name]Adelyn[/name]. I even like it spelled [name]Adelin[/name] which is my husband [name]Daniel[/name]'s name scrambled. He of course doesn’t like it. As far as being trendy, it is similar to [name]Addison[/name]/[name]Maddison[/name]/[name]Madelyn[/name]. I wish I could say that I loved [name]Adeline[/name] but I don’t. It’s the -ine ending that just changes the whole name for me. Of course if you were going to nn her [name]Addie[/name] anyway this definitely would be a great way to get it with out taking a dip in the trendy pool. I’m just one of those people who is torn between loving a name no matter how popular or switching to something less common.

Of the other names you listed I’m equally in love with [name]Natalie[/name] and [name]Claire[/name] with [name]Juliet[/name] right behind.

I agree that [name]Adelyn[/name] does sound trendy, but I think the [name]Adeline[/name] suggestion is great! To me, aside from [name]Evelyn[/name], the -lyn names remind me of Bralyn, [name]Jaylyn[/name], Kaeyln, etc., but that’s just me. :slight_smile:

Have you considered [name]Adelaide[/name], [name]Adele[/name], or [name]Adelia[/name]?

[name]Claire[/name]: I think [name]Claire[/name] is very pretty, and love [name]Clara[/name], too.

[name]Hannah[/name]: [name]Hannah[/name] is too popular for me (and then there’s [name]Hannah[/name] [name]Montana[/name]), but I do think it’s pretty.

[name]Juliet[/name]: [name]LOVE[/name]! :slight_smile: I think that [name]Juliet[/name] [name]Claire[/name] is lovely.
[name]Natalie[/name]: I think it’s pretty, but I [name]LOVE[/name] [name]Juliet[/name]!

[name]Jillian[/name]: As a [name]Jill[/name] who doesn’t like her name, I prefer the other names from you list. :slight_smile: I do love the [name]Jillie[/name] nickname, though. :slight_smile:

You may also like:

[name]Adelaide[/name]
[name]Adele[/name]
[name]Adelia[/name]
[name]Anneliese[/name]
[name]Audrey[/name]
[name]Clara[/name]
[name]Celia[/name]
[name]Cora[/name]
[name]Claudia[/name]
[name]Charlotte[/name]
[name]Daphne[/name]
[name]Evelyn[/name]
[name]Eleanor[/name]
[name]Eliza[/name]
[name]Frances[/name]
[name]Flora[/name]
[name]Genevieve[/name] (nn [name]Evie[/name])
[name]Georgia[/name]
[name]Ivy[/name]
[name]Iris[/name]
[name]Jane[/name]
[name]Josephine[/name]
[name]Louisa[/name]
[name]Lydia[/name]
[name]Lila[/name]
[name]Miranda[/name]
[name]Rosalie[/name]
[name]Scarlett[/name]
[name]Stella[/name]
[name]Violet[/name]
[name]Willa[/name]

Good luck! :slight_smile: