Which full version for Cassie?

What full name do you prefer to get to the nickname [name]Cassie[/name]/[name]Cass[/name]?
[name]Cassia[/name] (pronounced cass-ee-uh)
[name]Cassandra[/name]
[name]Cassidy[/name]

I’m kind of torn between the three, so I’d love to know your opinions.

Also, any ideas for middle names for [name]Penelope[/name]? I’d also love for the middle names to have an R sound in there somewhere.

Thanks in advance! :slight_smile:

I love the name [name]Cassandra[/name], which is my daughter’s name.

I also love [name]Penelope[/name]. I like [name]Penelope[/name] [name]Rose[/name], even though I know that a lot of people consider [name]Rose[/name] a “filler” middle name.

What about [name]Cassiopia[/name]? (Pronounced [name]Cass[/name]-e-oh-pee-uh)

[name]Penelope[/name] [name]Anastasia[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Marie[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Alice[/name]

I know [name]Penelope[/name] [name]Alice[/name] sounds bad on its own, but it sounds better when you say it with a middle name. I also like [name]Penelope[/name] [name]Rose[/name].

[name]Cassia[/name] (pronounced cass-ee-uh): I’m used to the [name]Cash[/name]-uh pronunciation, but either way, I think it’s a beautiful name…

[name]Cassandra[/name]: I think it’s pretty, but [name]Cassia[/name] feels fresher to me.

[name]Cassidy[/name]: [name]Cassidy[/name] feels trendy to me and a bit dated. (Here’s what [name]Pam[/name] and [name]Linda[/name] wrote: “Has fallen off its [name]Kathie[/name] [name]Lee[/name] [name]Gifford[/name].inspired peak.”)

I’m voting for [name]Cassia[/name], with [name]Cassandra[/name] in second place, and [name]Cassidy[/name] in third (actually, the order in which you’ve listed them…)
:slight_smile:

Middles with R sounds:

[name]Penelope[/name] [name]Frances[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Carys[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Laurel[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Margot[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Ruth[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Scarlett[/name]

No R sound:

[name]Penelope[/name] [name]Jane[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Maeve[/name]
[name]Penelope[/name] [name]May[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Violet[/name]

Good luck! :slight_smile:

[name]Cassia[/name] sounds the most current to me. It would fit in nicely with today’s popular names ([name]Sophia[/name], [name]Olivia[/name]…) while still being unusual and interesting. Very nice pick!

I like feminisima names, but [name]Cassandra[/name] is a little over the top for my tastes. [name]Cassidy[/name] is cute, but sounds nicknamey to me, and since you’re going for a full version for [name]Cassie[/name], I don’t think it’s the best choice.

Two thumbs up for [name]Cassia[/name]!

[name]Cassia[/name]!

It depends on your last name and how it flows…I like [name]Cassidy[/name], as it is different.

Also, how about [name]Penelope[/name] [name]Rae[/name]?

I prefer [name]Cassandra[/name] and then [name]Cassia[/name]. I’m not a fan of [name]Cassidy[/name]. I think the hard ‘d’ at the end just puts me off. [name]Penelope[/name] is on my list! It is so beautiful. I think one-syllable mns go best with it. Some suggestions:
[name]Penelope[/name] [name]Jane[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Grace[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Ann[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Rose[/name]
[name]Penelope[/name] [name]Rhea[/name] (I know, 2 syllables :slight_smile:
[name]Penelope[/name] [name]Marie[/name] (again)

I still love [name]Cassidy[/name]! Others may say it’s outdated but I think it’s spunky and cute.

I like [name]Cassandra[/name] the best.

[name]Cassie[/name] can also be used as a nn for [name]Catherine[/name].

I’d never considered [name]Cassie[/name] before, but I’ve been thinking about it more and more since you posted this. I’m loving it as a nickname for [name]Catherine[/name]. So sweet!